Sabie Sands - Reisverslag uit Kiepersol, Zuid-Afrika van Ronald en Tamara Stoel - WaarBenJij.nu Sabie Sands - Reisverslag uit Kiepersol, Zuid-Afrika van Ronald en Tamara Stoel - WaarBenJij.nu

Sabie Sands

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Tamara

31 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kiepersol

Hallo allemaal

Hier een dubbel verslag omdat we gisteren geen WiFi hadden helaas.

Gisteren stond het hoogte puntje op de agenda, de super mooie Nkorho Bush Lodge. Check de site maar even via Google.

En natuurlijk ging vandaag alles zeker WEER niet zonder slag of stoot.

De gate naar het wildpark die we normaal zouden moeten nemen was door een lokale staking van de bevolking gesloten (geloof je toch niet). Dus hadden we met de Lodge afgesproken om ons op te halen bij een andere gate een flink stuk verder weg. Nou is het zo dat je niet zomaar op jezelf door het wildpark mag rijden omdat als je wat krijgt onderweg, je aan de goden ben overgeleverd daarzo. En zijn het niet de goden dan wel de leeuwen, luipaarden, hyena's, neushoorns en weet ik wat voor gespuis wat daar allemaal op de loer lig voor een mals hapje mensenvlees. Hahaha. Dus.....moet je in convooi onder begeleiding naar je bestemming rijden.

We hadden afgesproken om half tien bij die gate. Na meerdere malen telefonisch contact te hebben gehad met de Lodge werd al gezegd dat er een vertraging was. Nou dat bleek, we hebben 3 uur moeten wachten bij de gate totdat er iemand kwam opdraven. Des duivels dus, want dat resulteerde in het feit dat we dus de hele dag kwijt waren want het was nog eens dik 1,5 uur door de wildernis rijden voordat we er waren. Bijna de hele dag weg van die ene dag dat we daar zouden zijn grrrrrrrrrr.

Uiteindelijk aangekomen kregen we duizend maal excuses maar daar hadden we niet veel aan (stressssssssss).

Eerst maar lunchen om kwart over vier want we waren uitgehongerd. We mochten nog wel een verkorte game drive doen (safari in de jeep door het park). Gaaf hoor!!!!! We kwamen in het donker terug na 2 uur en toen stond het buiten diner op programma. Wel leuk hoor, op een met hoge kale boomstammen afgezette binnenplaats en een kampvuur in het midden. Heel sfeervol. En lekker gegeten. Niet veel want de lunch.............maar goed.

De volgende dag, de ochtend game drive. Hahahaha. Half zes op en zes uur met de jeep een ritje van drie uur door de echte wildernis. Veel gezien hoor. Check de foto's maar.

Na terugkomst een ontbijt en lekker even een uurtje relaxen. Daarna de terugreis naar de eerder bezochte Chestnut Country Lodge via de panorama route. Deze route brengt je langs een aantal adembenemende plekjes met prachtige uitzichten. Een echte aanrader hoor.

Aangekomen bij Chestnut hadden wij gehoopt daar de nog ontbrekende 4 koffers aan te treffen. En ja hoor deze waren er NOG niet. Het zal eens meezitten. Grrrrr. Er bleek weer van alles mis te zijn gegaan maar das een verhaal daar heb ik nou ff geen zin. Pffff

Als het goed is wordt 1 koffer vannacht afgeleverd. De koffer is na meerdere contact momenten steeds van kleur veranderd dus welke er nou komt is dus nog niet bekend.

Nou morgen hoop ik weer een verslagje te kunnen maken van onze volgende bestemming.

Tot spreeks allemaal ;-)

• 01 Augustus 2016 - 07:00

Esther:

Gave foto's hoor!
    Hoop dat de koffer inmiddels is ontvangen. Fijne reis nog verder! Xx